Διατροφή για καλύτερες επιδόσεις στις Πανελλήνιες

Η διατροφή σου στις εξετάσεις δεν διαφέρει από αυτή που πρέπει να ακολουθείς στην καθημερινότητά σου. Όμως, επειδή η περίοδος των εξετάσεων είναι απαιτητική, θα πρέπει να δώσεις μεγαλύτερη βαρύτητα.

Αυτά λοιπόν που δεν πρέπει να ξεχνάς:

  • Την ημέρα των εξετάσεων, σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να έχεις άδειο στομάχι. Ξεκίνα με ένα καλό πρωινό, που περιλαμβάνει κάποιο γαλακτοκομικό προϊόν, ένα αμυλούχο τρόφιμο, φρούτο εποχής ή φυσικό χυμό. Το πρωινό βοηθά τη μνήμη και μειώνει τον κίνδυνο να ζαλιστείς και να μην αποδώσεις.
  • Μην παραλείπεις γεύματα. Ο εγκέφαλος χρειάζεται “καύσιμα”, για να λειτουργήσει σωστά. Κατανάλωνε ένα γεύμα ή σνακ κάθε 2-3 ώρες και απέφυγε τα μεγάλα γεύματα, που προκαλούν υπνηλία, ενώ μειώνουν τη συγκέντρωση και την ικανότητα απομνημόνευσης και σκέψης. Καλές επιλογές είναι τα ωμά φρούτα, το γιαούρτι, τα λαχανικά, οι ξηροί καρποί και κυρίως τα αμύγδαλα και τα καρύδια, καθώς και τα δημητριακά.
  • Να πίνεις πολλά υγρά και κυρίως νερό, αφού και ένα μικρό ποσοστό αφυδάτωσης μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την πνευματική σου λειτουργία. Χρειάζονται περίπου 2 λίτρα ημερησίως για να διατηρείς τον εγκέφαλό σου σε εγρήγορση.
  • Μεγάλη προσοχή πρέπει να δώσεις στο βραδινό, πριν τις εξετάσεις. Να είναι ελαφρύ για να μην επηρεάσει την απόδοση σου την επόμενη μέρα. Διάλεξε μια σαλάτα, ομελέτα, φρούτα, τοστ με ένα φλιτζάνι γάλα. Την μέρα πριν τις εξετάσεις, μη πίνεις καφέ ιδιαίτερα το βράδυ.
  • Την τελευταία ημέρα επίσης, καλό είναι το διαιτολόγιο σου, να περιλαμβάνει κάποιο φαγητό που σου αρέσει. Απέφυγε φαγητά που δεν έχεις ξαναδοκιμάσει, γιατί σε συνδυασμό με το αυξημένο άγχος υπάρχει κίνδυνος να σου προκαλέσουν δυσανεξία ή στομαχικές διαταραχές.
  • Δώσε έμφαση στις πηγές ω-3 και ω-6 λιπαρών οξέων και στις πηγές σιδήρου. Η κατανάλωση ψαριών, αλλά και μικρών ποσοτήτων ξηρών καρπών, όπως αμύγδαλα και καρύδια είναι απαραίτητη. Επίσης επέλεξε τροφές πλούσιες σε σίδηρο, όπως το κόκκινο κρέας,το συκώτι, αλλά και τα όσπρια, καθώς η έλλειψη σιδήρου οδηγεί σε προβλήματα προσοχής και συγκέντρωσης.
  • Καλό είναι για σνακ να καταναλώνεις φρούτα. Είναι ιδανική επιλογή γιατί παρέχουν γλυκόζη στον οργανισμό, πληθώρα βιταμινών και αντιοξειδωτικών στοιχείων, φυτικές ίνες και νερό.
  • Αν θέλεις κάτι γλυκό διάλεξε μαύρη σοκολάτα, γιατί φτιάχνει τη διάθεση, ενισχύει τις εγκεφαλικές λειτουργίες. έχει υψηλή συγκέντρωση αντιοξειδωτικών ουσιών, σιδήρου και καφεϊνης, προσφέροντας τόνωση και ενέργεια.

Αυτό που πρέπει να θυμάσαι είναι ότι η ισορροπία και το μέτρο στο φαγητό συμβάλλουν στην απόδοσή σου στο διάβασμα, ενώ η σωστή κατανομή των γευμάτων βοηθά να έχεις  καλύτερη διάθεση, απομνημόνευση και συγκέντρωση.

Φυσικά ο επαρκής και καλής ποιότητας ύπνος, είναι επίσης κάτι πολύ σημαντικό για την απόδοση σου. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να κάνεις επανάληψη στις 3 το χάραμα. Από τώρα και μέχρι να τελειώσουν οι εξετάσεις, αφιέρωνε χρόνο για την ξεκούρασή σου! Θα καθαρίζει το μυαλό σου και  η απόδοσή σου θα φτάσει στα ύψη.

Καλή επιτυχία

 

 

 

 

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ;

Share on facebook
Share on Facebook
Share on twitter
Share on Twitter